Na Amazon, enquanto procuro livros sobre "project based learning" com enfoque nas ciências, e a propósito do livro "Problem-Based Learning for Math and Science: Integrating Inquiry and the Internet", encontro um comentário de uma leitora que diz o seguinte:
A new instructional paradigm has emerged, one very much affected by recent cognitive and neuroscientific research. One in which skills such as problem solving and critical thinking as well as the ability to rapidly acquire, process, and apply new information, have become vital to success. Yet, as we all know too well, school reform in America today is primarily a matter of ratcheting up standards and then testing children to make certain they are measuring up. There is little time left to devote to the development of intellectual curiosity or any sense of 'meaningful' learning. The current 'teaching-to-the-test' hysteria deprives students of real mental challenge.Não é que valha de grande coisa, mas sempre consola um pouco confirmar que não estamos sós na lógica absurda do quanto-mais-exame-melhor...
2 comentários:
De facto, consola. Mas pouco adiante quando os dirigentes e as massas pensam e fazem o inverso....
Viva, Matias!
Registo com agrado o seu regresso de terras de Moçambique (que inveja...). E registo também a sua bonomia ao afirmar que "os dirigentes e as massas pensam"... Eles quê?
Brincalhão! ;-)
Enviar um comentário